Sinu Hambakliinik OÜ ravijärjekorra pidamise reeglid


1. Üldsätted

1.1 Käesolev kord sätestab Sinu Hambakliinik OÜ (registrikood 17151832, edaspidi Kliinik) ravijärjekorra pidamise ja teenuste kättesaadavuse aluspõhimõtted.

1.2 Reeglid lähtuvad:


  • Tervishoiuteenuste korraldamise seadusest (THKS),
  • Sotsiaalministri määrusest nr 46 „Tervishoiuteenuse osutamise dokumenteerimise ja dokumentide säilitamise tingimused ja kord”,
  • Eesti Haigekassa ehk Tervisekassaga sõlmitud rahastamislepingu tingimustest,
  • andmekaitse üldmäärusest (GDPR),
  • üldtunnustatud tervishoiualastest headest tavadest.

2. Ravijärjekorra pidamise üldised põhimõtted

2.1 Ravijärjekord tähendab dokumenteeritud ja jälgitavat järjekorda patsientidest, kes ootavad tervishoiuteenusele pääsemist.

2.2 Kliinik peab ravijärjekorda digitaalselt terviseinfosüsteemi Hammas programmi kaudu , võimaldades läbipaistvat järjekorra haldust ja patsiendi jälgitavust.

2.3 Ravijärjekorra pidamise eest vastutavad:

  • registratuuri töötajad,
  • arstid või assistendid, kellel on vastav õigustatud ligipääs.


    3. Registreerimine ja ajabroneering

    3.1 Patsiente registreeritakse järjekorda:


  • kohapeal vastuvõtuletis,
  • telefoni teel,
  • e-posti teel,
  • muu digitaalse kanali teel.
  • 3.2 Elektroonilise broneeringu puhul (e-mail):


  • saadetakse kinnitus hiljemalt 24 tunni jooksul alates päringu laekumisest.
  • 3.3 Broneeringu tegemisel kantakse ravijärjekorda järgmised andmed:


  • patsiendi ees- ja perekonnanimi;
  • isikukood või sünniaeg;
  • kontaktandmed (telefon, e-mail);
  • soovitud või sobiv raviaeg;
  • raviarst;
  • vajadusel visiidiga seotud lisainformatsioon.

3.4 Broneeringu muudatused või tühistused tehakse ainult patsiendi nõusolekul, muudatuste logi salvestatakse süsteemi.


4. Teavitamine

4.1 Patsiendile teatatakse:

  • visiidile registreerimise kinnitus (kuupäev, kellaaeg, raviarst),
  • kliiniku aadress ja kontakt.

4.2 Üks päeva enne visiiti saadetakse patsiendile automaatne meeldetuletus SMS-i või e-posti teel, kui patsient on selleks nõusoleku andnud.

4.3 Muudatuste või arstipoolsete tühistuste korral:

  • teavitatakse patsienti esimesel võimalusel, kuid hiljemalt 1 tööpäeva jooksul

5. Esmaabi ja hädaolukord

5.1 Kliinik osutab esmaabi (sh vältimatut hambaravi) lahtiolekuaegadel:

  • valu, turse, trauma või muu kiireloomulise probleemi korral;
  • vastuvõtt toimub võimalusel samal päeval või hiljemalt 24 tunni jooksul.

6. Planeeritud ravi tervisekassa lepinguga patsiendile

6.1 Alla 19-aastastele kindlustatud isikutele osutatakse hambaraviteenuseid Tervisekassa rahastusel.

6.2 Kliinik peab jälgima, et järjekorra pikkus ei ületaks kehtivaid määrusi:

DiagnoosMaksimaalne ooteaeg
Krooniline pulpiit1 nädal
Lihtne kaaries / periodontiit2 kuud
Ortodontia9 kuud

6.3 Juhul kui perioodi jooksul lepingu maht on täitunud, informeeritakse patsienti ning pakutakse alternatiive.

7. Ortodontiline teenus ja saatekiri

7.1 Ortodontilise ravijärjekorra aluseks on kehtiv saatekiri hambaarstilt.

7.2 Kliiniku sees saavad saatekirju väljastada hambaarstid.

7.3 Väljastpoolt suunatud patsient peab esitama:

  • digitaalse saatekirja,

  • uuringute tulemused (panoraamülesvõte).

7.4 Saatekirjas peavad olema:

  • patsiendi nimi, isikukood;

  • oletatav diagnoos ja ravi vajalikkus;

  • suuõõne saneerituse kinnitus;

  • suunava arsti kontakt;

  • info krooniliste haiguste ja kasutatavate ravimite kohta.

8. Ravijörjekorra haldus ja muudatused

8.1 Muudatused ravijärjekorras:


  • tehakse üksnes patsiendi teavitamisel ja nõusolekul;

  • logitakse süsteemis.


8.2 Kui patsient loobub visiidist, eemaldatakse ta järjekorrast. 8.3 Kui visiit jääb ära Kliiniku süül (nt arsti haigestumine), pakutakse uus aeg esimesel võimalusel.


9.Dokumentide säilitamine ja jälgimine

9.1 Ravijärjekorra andmed säilitatakse vastavalt tervishoiuteenuste dokumenteerimise nõuetele. 9.2 Kliinik tagab, et dokumentatsioon on:


  • jälgitav, konfidentsiaalne ja õigusaktidele vastav;

  • kättesaadav järelevalveasutustele, kui seadus seda nõuab.

10. Lõppsätted


10.1 Käesolev kord vaadatakse üle vähemalt kord aastas või vajadusel varem, arvestades seadusandluse muudatusi. 10.2 Kliinik teeb tingimused kättesaadavaks:

  • patsientidele kohapeal;

  • kodulehel;

  • vajadusel kirjaliku taotluse alusel.